REGULAMIN SERWISU
I SKLEPU INTERNETOWEGO
ASERTO.PL
§ 1 Informacje ogólne
1. Niniejszy regulamin serwisu i sklepu internetowego aserto.pl, dalej jako: „Regulamin” określa:
a. zasady korzystania z serwisu i sklepu internetowego,
b. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu,
c. warunki świadczenia usług drogą elektroniczną,
d. warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną,
e. tryb postępowania reklamacyjnego w odniesieniu do usług świadczonych drogą elektroniczną,
f. sposób składania przez klientów zamówień na towary oferowane w sklepie internetowym,
g. zasady i warunki dostarczania zamówionych towarów do klienta,
h. zasady uiszczania przez klienta ceny sprzedaży,
i. uprawnienia klienta do anulowania zamówienia i odstąpienia od umowy sprzedaży,
j. zasady składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących towarów dostępnych w sklepie internetowym.
2. Właścicielem serwisu i sklepu internetowego prowadzonego pod adresem aserto.pl, dalej jako: „Serwis” jest ASERTO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Kolbuszowej, przy ul. Jana Wiktora 7, 36-100 Kolbuszowa, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy KRS, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000986895, NIP: 8133707955, REGON: 362396339, BDO: 000076077, kapitał zakładowy w wysokości 1 800 000,00 zł, dalej jako: „Sprzedawca” lub „Usługodawca”.
3. Wszelkie prawa do Serwisu, w tym prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej, a także do wzorców, formularzy, logotypów, banerów i zdjęć zamieszczanych w Serwisie (za wyjątkiem niektórych logotypów i zdjęć prezentowanych w Serwisie w celach prezentacji towarów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich), należą do Sprzedawcy.
4. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży/umowy o świadczenie usług zawieranej z klientem/usługobiorcą. Warunkiem złożenia przez użytkownika zamówienia w Serwisie/rozpoczęcia świadczenia usług przez Usługodawcę jest zapoznanie się przez klienta/usługobiorcę z Regulaminem i akceptacja jego postanowień przed zawarciem umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania postanowień Regulaminu.
5. Z Serwisu, w tym w szczególności ze sklepu internetowego nie mogą korzystać ani się w nim rejestrować:
1) konsumenci (tj. zgodnie z art. 22[1] k.c. osoby fizyczne dokonujące z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową),
2) osoby fizyczne, które zamierzają zawrzeć ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą tej osoby, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
3) inne podmioty nie będące przedsiębiorcami w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
6. Sklep internetowy, będący jedną z funkcjonalności Serwisu, umożliwia w szczególności uzyskanie informacji o towarach i ich dostępności, czy zamówienie towarów.
7. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: eshop@aserto.pl, formularza kontaktowego, pisemnie na adres: ul. Jana Wiktora 7, 36-100 Kolbuszowa, a także telefonicznie pod numerem tel.: + 48 693 309 132 w godz. 08:00-16:00 w dni robocze (koszt jednego impulsu zgodnie z taryfą operatora).
8. Do korzystania z Serwisu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na towary, niezbędne jest urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu: Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari. Usługodawca wykorzystuje pliki typu cookies. Informacja o typach plików cookies i celach, w jakich są one wykorzystywane zawarta jest w Polityce Prywatności.
9. Korzystanie z funkcjonalności Serwisu, nie wymaga rejestracji, przy czym użytkownicy zarejestrowani otrzymują od Sprzedawcy dostęp do dodatkowych funkcjonalności.
10. Klient akceptuje niniejszy Regulamin na stronie internetowej przy użyciu stosownego formularza podczas rejestracji, a ponadto każdorazowo podczas składania zamówienia lub przesyłania zapytania o towar do Sprzedawcy. Akceptacja Regulaminu przez klienta oznacza akceptację zasad z niego wynikających oraz zobowiązuje klienta do przestrzegania zawartych w nim reguł.
11. Informacje o towarze podane w Serwisie, ich opisy, cenniki i reklamy należy poczytywać za zaproszenie do zawarcia umowy, o którym mowa w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
§ 2 Definicje
Ilekroć w Regulaminie użyte są następujące określenia należy rozumieć je jako:
1. Hasło – ustalany przez Użytkownika przy Rejestracji ciąg znaków alfanumerycznych, potrzebny do autoryzacji przy uzyskiwaniu dostępu do założonego Konta.
2. Infolinia – centrum telefonicznej obsługi, dostępne pod numerem telefonu zamieszczonym w Serwisie, za pośrednictwem którego można m.in. uzyskać informacje o Towarach, czy zasadach funkcjonowania Sklepu Internetowego.
3. Klient – Przedsiębiorca, na rzecz, którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa zawarta może być Umowa Sprzedaży.
4. Konto – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Użytkownika (w szczególności o złożonych Zamówieniach, przesłanych zapytaniach), oznaczony indywidualnym loginem i hasłem, dostępny po dokonaniu Rejestracji i zalogowaniu się w panelu administracyjnym Użytkownika.
5. Koszyk – dostępny w Sklepie Internetowym formularz, umożliwiający złożenie Zamówienia.
6. Login - ciąg znaków, potrzebny do uzyskania dostępu do założonego przez Użytkownika Konta, identyfikujący Użytkownika Konta. Loginem jest adres e-mail Użytkownika.
7. Newsletter - informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, pochodzące od Sprzedawcy, wysyłane drogą elektroniczną, przez lub w imieniu Sprzedawcy lub na zlecenie osoby trzeciej.
8. Polityka prywatności – zbiór zasad dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych wraz z informacjami o plikach cookies wykorzystywanych przez Serwis, stanowiących integralną część Regulaminu, dostępny w Serwisie.
9. Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego.
10. Regulamin – Niniejszy Regulamin.
11. Rejestracja – dobrowolna, jednorazowa procedura, polegająca na założeniu przez Użytkownika Konta w Serwisie, dokonana z wykorzystaniem formularza udostępnionego w Serwisie.
12. Serwis – ogół funkcjonalności udostępnionych pod adresem www.aserto.pl.
13. Sklep Internetowy – funkcjonalność Serwisu dostępna za pośrednictwem strony internetowej www.aserto.pl umożliwiająca składanie Zamówień na Towary.
14. Sprzedawca/Usługodawca – ASERTO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Kolbuszowej, przy ul. Jana Wiktora 7, 36-100 Kolbuszowa, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy KRS, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego pod numerem KRS: 0000986895, NIP: 8133707955, REGON: 362396339, BDO: 000076077, kapitał zakładowy w wysokości 1 800 000,00 zł.
15. Strona – Sprzedawca/Usługodawca lub Klient/Usługobiorca.
16. Towar – każda rzecz ruchoma, która może zostać lub została zakupiona przez Klienta od Sprzedawcy.
17. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – umowa, której przedmiotem jest świadczenie Usług przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy.
18. Umowa Sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży Towaru zawartą na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
19. Usługa - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
20. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone Usługi.
21. Użytkownik - osoba fizyczna, posiadająca prawo do korzystania z Serwisu w imieniu Klienta i posiadająca dostęp do przydzielonych Klientowi funkcjonalności. Czynności dokonane przez Użytkownika w związku z korzystaniem z Serwisu w imieniu Klienta uważa się za czynności Klienta, wywierające skutek względem Klienta.
22. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość określające w szczególności rodzaj i/lub liczbę Towarów, miejsce odbioru/dostawy Towaru, formę płatności ceny za Towar.
§ 3 Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Na warunkach określonych w Regulaminie, Usługodawca za pośrednictwem Serwisu świadczy nieodpłatnie Usługi polegające na:
1) informowaniu o Towarach dostępnych w Serwisie – polegające na udostępnieniu informacji o Towarach wraz z ich opisami, jak również informacji o cenie Towaru i jego dostępności. Usługodawca zapewnia możliwość przeglądania Towarów z podziałem na kategorię, markę. Usługobiorca może również przeglądać Towary przy użyciu filtrów. Przeglądanie asortymentu nie wymaga Rejestracji. Umowa o świadczenie Usługi, o której mowa w pkt 1) zawierana jest na czas określony – na czas przeglądania Serwisu i ulega rozwiązaniu z chwilą zaprzestania korzystania przez Usługobiorcę z Serwisu.
2) udostępnieniu funkcjonalności umożliwiających zawieranie Umów Sprzedaży Towarów - umowa o świadczenie Usługi, o której mowa w pkt 2) zawierana jest na czas określony – na czas realizacji Zamówienia i nie wymaga Rejestracji. Zamówienie może złożyć zarówno zarejestrowany, jak i niezarejestrowany Użytkownik. Umowa o świadczenie usługi, o której mowa w pkt 2) ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia realizacji Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
3) udostępnieniu formularza kontaktowego – polegające na bezpłatnym zapewnieniu Usługobiorcy kontaktu z Usługodawcą poprzez Serwis celem uzyskania informacji o działalności Usługodawcy, jego ofercie, dostępności Towaru i zakresie świadczonych przez Usługodawcę usług. Formularz kontaktowy jest dostępny z poziomu strony głównej Serwisu – poprzez zakładkę „Kontakt”. Skorzystanie z formularza kontaktowego nie wymaga Rejestracji, ale wymaga podania danych wymaganych przez Usługodawcę, w szczególności imienia i nazwiska, danych firmy. Umowa o świadczenie Usługi, o której mowa w pkt 2) zawierana jest na czas określony i ulega rozwiązaniu z chwilą otrzymania odpowiedzi od Usługodawcy.
4) zakładaniu i prowadzeniu Konta – polegające na utworzeniu i prowadzeniu indywidualnego Konta dla Użytkownika. Szczegółowe zasady związane z utworzeniem i prowadzeniem Konta określa § 4 Regulaminu.
5) wysyłaniu Newslettera – polegające na przesyłaniu informacji o charakterze promocyjnym, reklamowym i marketingowym, w szczególności o towarach lub usługach oferowanych przez Usługodawcę, w tym również o nowościach w ofercie i aktualnych promocjach, organizowanych wydarzeniach, akcjach promocyjnych. W Newsletterze mogą być zawarte odesłania do materiałów prasowych, artykułów itp. o Usługodawcy oraz linki do stron zaprzyjaźnionych z Usługodawcą. Usługa wysyłania Newslettera dostępna jest dla Usługobiorców, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą mailową. Informacje handlowe (Newsletter) wysyłane są nieodpłatnie. Umowa o świadczenie Usługi, o której mowa w pkt 4) zawierana jest na czas nieokreślony i może zostać wypowiedziana przez Usługobiorcę ze skutkiem natychmiastowym bez wskazania powodów wypowiedzenia, poprzez przesłanie stosownego oświadczenia pocztą elektroniczną na adres e-mail Usługodawcy: info@aserto.com. W przypadku wypowiedzenia w formie przesłania oświadczenia pocztą elektroniczną, Usługodawca niezwłocznie po jego otrzymaniu zaprzestaje przesyłania Usługobiorcy informacji handlowych i marketingowych.
6) nawiązywania kontaktu z Usługodawcą przez Infolinię - w celu nawiązania kontaktu telefonicznego z Usługodawcą, Usługobiorca powinien wykonać połączenie telefoniczne na numery telefonu wskazane w Serwisie. Po uzyskaniu połączenia Usługobiorca łączy się z konsultantem Usługodawcy, precyzując temat rozmowy. Rozmowy telefoniczne są nagrywane w celach informacyjnych i dowodowych, a także w związku ze składanymi przez Klienta Zamówieniami. W przypadku braku wyrażenia zgody na nagrywanie rozmów Klient powinien przerwać połączenie telefoniczne. Umowa jest zawierana na czas oznaczony - na czas trwania rozmowy telefonicznej i nie wymaga Rejestracji. Ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia połączenia.
7) udostępnieniu formularza zapytania o Towar - polegająca na udostępnieniu Usługobiorcy przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, możliwości złożenia zapytania dla Towaru, który nie ma podanej: ceny, dostępności, terminu realizacji dostawy, czy kosztu dostawy. Usługa nie wymaga Rejestracji, ale wymaga podania danych wymaganych przez Usługodawcę, w szczególności imienia i nazwiska, danych firmy. Umowa o świadczenie Usługi, o której mowa w pkt 7) zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z usługi i ulega rozwiązaniu z chwilą uzyskania odpowiedzi od Usługodawcy.
8) umożliwieniu dostępu do platformy b2b optiba – polegające na udostępnieniu Klientom współpracującym ze Sprzedawcą na podstawie odrębnych umów dostępu do dedykowanej platformy umożliwiającej składanie zamówień na towary. Umowa o świadczenie Usługi, o której mowa w pkt 8) zostaje zawarta w momencie kliknięcia w zakładkę „Platforma B2B” i zalogowania, natomiast ulega rozwiązaniu z chwilą wylogowania.
2. Umowa o świadczenie Usług drogą elektroniczną zostaje zawarta pomiędzy Użytkownikiem, a Usługodawcą z chwilą rozpoczęcia korzystania z Usług przez Użytkownika.
3. Akceptując Regulamin Użytkownik oświadcza, że wyraża zgodę na przestrzeganie postanowień niniejszego Regulaminu w związku ze świadczonymi Usługami.
§ 4 Rejestracja
1. Rejestracja w ramach Serwisu dokonywana jest przy użyciu formularza rejestracyjnego, udostępnianego w Serwisie.
2. Założenie Konta wiąże się z koniecznością podania danych wymaganych przez Usługodawcę, m.in. danych firmy (numer NIP, nazwa, adres, kraj, miasto, kod pocztowy), czy adresu e-mail i hasła, zapoznania z treścią Regulaminu i Polityki Prywatności oraz potwierdzenia faktu tego zapoznania i akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności poprzez zaznaczenie właściwego checkboxa.
3. Po dokonaniu Rejestracji na podany przez Klienta adres e-mail zostaje wysłany link aktywacyjny, których zachowuje ważność przez 24 h. Kliknięcie linku aktywacyjnego kończy proces Rejestracji i stanowi potwierdzenie prawdziwości danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
4. Z chwilą potwierdzenia Rejestracji dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia Konta pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą.
5. O dokonanej Rejestracji Użytkownik zostanie powiadomiony otrzymując informację na podany przez siebie adres e-mail.
6. Rejestracja, jak również korzystanie z funkcjonalności Serwisu, są nieodpłatne.
7. Po zarejestrowaniu się w Serwisie każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
8. Użytkownik, który dokonał Rejestracji uzyskuje dostęp do dodatkowych funkcjonalności Serwisu, niedostępnych dla Użytkowników niezarejestrowanych, w tym w szczególności do funkcjonalności umożliwiających dostęp do historii zakupów dokonywanych w Sklepie, historii zapytań składanych w Sklepie oraz przesyłanych ofert. Użytkownik zarejestrowany może także skorzystać z preferencyjnych warunków handlowych przyznanych przez Sprzedawcę.
9. Usługodawca zastrzega sobie prawo modyfikowania technicznego sposobu realizacji funkcjonalności Serwisu, stosownie do zakresu i warunków wynikających z posiadanych uprawnień, a także odpowiednio do posiadanych możliwości technicznych, bez pogarszania ich jakości, a także bez wpływu na zakres praw i obowiązków Stron.
10. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania podejmowane w Serwisie i jest zobowiązany w szczególności do:
a) korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych Usługobiorców oraz dla Usługodawcy, w szczególności do przestrzegania zakazu dostarczania za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej treści powodujących zakłócenie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych oraz naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjęte normy społeczne lub niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,
b) powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Serwisu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Serwisu lub jego elementy techniczne,
c) powstrzymywania się od wykorzystywania Serwisu do celów innych niż jego przeznaczenie, w tym w szczególności rozsyłania spamu, prowadzenia za pośrednictwem Serwisu jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej itp.,
d) korzystania z Serwisu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu oraz dobrymi obyczajami.
11. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta ze skutkiem natychmiastowym bez wskazania powodów wypowiedzenia, poprzez przesłanie stosownego oświadczenia pocztą elektroniczną na adres e-mail Usługodawcy: info@aserto.com. W przypadku wypowiedzenia w formie przesłania oświadczenia pocztą elektroniczną, Usługodawca niezwłocznie po jego otrzymaniu dokonuje usunięcia Konta lub jego danych osobowych z Serwisu.
12. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta w każdym czasie i bez podawania przyczyny, informując o tym Użytkownika na adres e – mail podany w Koncie, na 14 dni przed planowanym usunięciem Konta. Niezależnie od powyższego, Usługodawca może wypowiedzieć umowę, o prowadzenie Konta ze skutkiem natychmiastowym, jeśli:
a) cel Rejestracji lub sposób korzystania z Konta jest oczywiście sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Serwisu;
b) działalność Użytkownika jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami prawa, normami obyczajowymi, narusza prawa osób trzecich;
c) uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze podanych danych lub związanej z nimi działalności i uprzednio zawiadomił Użytkownika;
d) Użytkownik dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych lub w rażący bądź uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu;
e) podane przez Użytkownika dane budzą obiektywnie uzasadnione wątpliwości, co do ich poprawności lub prawdziwości a wątpliwości tych nie udało się usunąć w drodze kontaktu telefonicznego lub za pośrednictwem wiadomości e-mail;
f) Użytkownik nie wykazywał aktywności w Serwisie, w szczególności nie złożył Zamówienia lub nie logował się na Konto w ciągu 2 lat od ostatniej aktywności.
13. Wypowiedzenie umowy przez Usługodawcę, jest równoznaczne z zablokowaniem dostępu do Konta oraz jego usunięciem.
14. W każdym czasie Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o prowadzenie Konta za porozumieniem Stron.
15. Wypowiedzenie lub rozwiązanie za porozumieniem Stron pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych Umów Sprzedaży, chyba że strony postanowią inaczej.
§ 5 Składanie Zamówień i Zawarcie Umowy Sprzedaży
1. W trakcie składania Zamówienia Użytkownik zobowiązany jest do prawidłowego i zgodnego z prawdą podania wszystkich informacji, o które zostanie poproszony za pośrednictwem Serwisu, a które są niezbędne do przyjęcia i zrealizowania Zamówienia.
2. W celu zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru, należy złożyć Zamówienie, dokonując wyboru Towaru w Serwisie, wskazać adres do dostawy, oraz wybrać sposób płatności oraz potwierdzić, jako wiążące Użytkownika, postanowienia Regulaminu. W przypadku Użytkowników niezarejestrowanych należy podać także dane identyfikujące Klienta, imię i nazwisko, dane firmy i inne dane wymagane przez Sprzedawcę. Powyższa procedura przeprowadzana jest w oparciu o wyświetlane Użytkownikowi komunikaty.
3. Użytkownik składając Zamówienie składa zapytanie zakupu określonego Towaru. Zapytanie jest wiążące dla Użytkownika, jeżeli Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi jego otrzymanie.
4. Po złożeniu Zamówienia Użytkownik otrzyma, na podany przez siebie adres e-mail, potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji, zawierające wszystkie istotne elementy Zamówienia, przewidywany termin jego realizacji oraz dodatkowe informacje wymagane przez obowiązujące prawo. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu Zamówienia, o którym mowa w ust. 3 powyżej. Sprzedawca ma 7 dni na potwierdzenie przyjęcia zamówienia Użytkownika (licząc od dnia otrzymania Zamówienia).
5. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji Umowę Sprzedaży uważa się za zawartą.
6. Całkowity koszt Zamówienia (tj. cena Towarów wraz z kosztami dostawy) wskazany będzie w koszyku Zamówienia (z uwzględnieniem podatku VAT) i zostanie dodatkowo wskazany Klientowi w potwierdzeniu Zamówienia.
7. Użytkownik może być informowany o statusie Zamówienia poprzez e-maile, jak również za pośrednictwem Konta - w przypadku zarejestrowanych użytkowników.
§ 6 Ceny, Płatności za Towary, Faktury
1. Ceny podane w Serwisie są cenami netto (nie zawierają podatku VAT) i nie zawierają kosztów dostawy, przy czym ceny podane w koszyku są cenami brutto. Koszty dostawy zależą od sposobu dostarczenia Towaru do Klienta, od wartości oraz wielkości Zamówienia i podawane są przy wyborze sposobu dostawy Towaru przez Użytkownika.
2. Sprzedawca może zmieniać podane w Serwisie ceny Towarów. Nie będzie to mieć wpływu na złożone do tego czasu Zamówienia.
3. Klient jest zobowiązany do terminowego wnoszenia należności wobec Sprzedawcy.
4. Płatności mogą być dokonane w formie elektronicznej, w sposób wybrany przez Użytkownika, spośród dostępnych sposobów płatności wskazanych w Serwisie.
5. Informacja o akceptowalnych sposobach płatności dostępna jest w jego opisie w Serwisie przed złożeniem Zamówienia.
6. Strony zobowiązują się wykonać ciążące na nich obowiązki podatkowe wynikające z Ustawy o podatku od towarów i usług.
7. Za dzień dokonania zapłaty uważa się dzień uznania rachunku bankowego wskazanego przez Sprzedawcę.
8. Rozliczenie premii, bonusów i rabatów uzyskiwanych przez Klienta nastąpi w pierwszej kolejności poprzez dokonanie kompensaty wzajemnych zobowiązań pomiędzy Stronami. W przypadku braku możliwości kompensaty, rozliczenie premii handlowej nastąpi poprzez przelanie odpowiedniej kwoty na rachunek bankowy Klienta.
9. Sprzedawca wystawia faktury w formie elektronicznej zapewniając autentyczność pochodzenia, integralność i czytelność faktury. Sprzedawca przesyła fakturę elektroniczną na adres e-mail podany w Koncie. Sprzedawca może również udostępnić Klientowi link do pobrania faktury elektronicznej, przesyłając go na adres e-mail podany w Koncie lub na adres e-mail podany w trakcie składania Zamówienia.
10. Klient, akceptując Regulamin oraz Politykę Prywatności upoważnia Sprzedawcę do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej, zgodnie z właściwymi przepisami Ustawy o podatku od towarów i usług.
§ 7 Realizacja Zamówienia i dostawa Towaru
1. Złożone Zamówienie zostaje przekazane do realizacji niezwłocznie. W szczególnych przypadkach, jeśli realizacja w terminie wskazanym przez Sprzedawcę nie będzie możliwa, Użytkownik zostanie o tym fakcie niezwłocznie powiadomiony w Koncie – w przypadku zarejestrowanych Użytkowników lub drogą e-mailową – w przypadku Użytkowników niezarejestrowanych, a jednocześnie zostanie wskazany termin, w którym Zamówienie zostanie zrealizowane. W braku możliwości realizacji Zamówienia z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Użytkownika telefonicznie. Przez przekazanie do realizacji należy rozumieć powierzenie Towaru do wysyłki.
2. Dostawa Towaru odbywa się za pośrednictwem współpracujących ze Sprzedawcą firm kurierskich na warunkach wskazanych w regulaminach firm kurierskich.
3. Dostawa zrealizowana zostanie jedynie na znajdujący się na terenie Polski adres podany przez Użytkownika przy składaniu Zamówienia.
4. Koszty dostawy pokrywa w całości Klient, chyba że Strony postanowią inaczej.
5. Użytkownik zarejestrowany może śledzić stan swojego Zamówienia za pomocą założonego przez siebie Konta.
6. Towary uznaje się za dostarczone, w szczególności, gdy w ustalonym terminie Sprzedawca pozostawi Towary do dyspozycji Klienta w uzgodnionym miejscu.
7. W przypadku, gdy Towary będą dostarczane przez kuriera, Klient, w dniu dostawy, potwierdzi odbiór Towarów pisemnie na dokumentach przewozowych. Przy odbiorze Towarów Klient zobowiązany jest, w obecności kuriera, zbadać przesyłkę i sprawdzić zawartość dostawy oraz, pod rygorem utraty przez Klienta wszelkich roszczeń z tego tytułu, ustalić ewentualne braki ilościowe lub jakościowe, w tym ubytki lub uszkodzenia, które winny być odnotowane w dokumentach przewozowych oraz zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. O zaistnieniu powyższej okoliczności, Klient zobowiązany jest powiadomić Sprzedawcę na adres: reklamacje@aserto.pl najpóźniej w terminie 3 (trzech) dni roboczych od momentu dostawy Towarów. Zgłoszona reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej zgłoszenia. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres e-mail podany przez Klienta.
8. Osobę, która ze strony Klienta potwierdziła odbiór na dokumencie przewozowym lub dokumencie dostawy, uważa się za upoważnioną przez Klienta do dokonania czynności odbioru, potwierdzenia odbioru i podpisania stosownego dokumentu.
9. Towary odebrane bez zastrzeżeń przez Klienta, osobę wskazaną zgodnie z ust. 8 powyżej, uważa się za pozbawione wad jawnych.
10. Za datę dostawy uważa się datę wydania Towarów przez Sprzedawcę przewoźnikowi.
11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek uszkodzenia lub braki ilościowe Towarów powstałe podczas dostawy.
12. Wszelkie ryzyka, a w szczególności ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towarów, oraz korzyści i ciężary związane z Towarami, przechodzą na Klienta z chwilą dostarczenia Towarów do miejsca uzgodnionego w Zamówieniu bądź wydania Towarów przewoźnikowi.
§ 8 Zwrot zakupionych Towarów
1. Zakupiony niewadliwy i nieużywany Towar może być zwrócony przez Klienta jedynie po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedawcą.
2. W przypadku chęci zwrotu Towaru Klient zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę drogą mailową na adres: reklamacje@aserto.pl.
3. Zwracany Towar zostanie przyjęty przez Sprzedawcę wyłącznie w oryginalnym opakowaniu, chyba, że ustalenia pomiędzy Stronami są inne.
4. Po otrzymaniu zwracanego Towaru, Sprzedawca dokona oględzin Towaru i nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania Towaru podejmie decyzję o przyjęciu lub odmowie przyjęcia zwrotu. Informacja o przyjęciu lub nieprzyjęciu zwrotu zostanie przesłana przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Klienta.
5. Towary wysłane przez Klienta bez uprzedniej wyraźnej zgody Sprzedawcy lub w opakowaniach uszkodzonych lub nieoryginalnych będą odsyłane na adres Klienta na jego koszt.
6. W przypadku przyjęcia przez Sprzedawcę zwrotu i zaakceptowaniu przez Klienta warunków zwrotu, Sprzedawca wystawi fakturę korygującą.
7. Koszty transportu w przypadku zwrotu zakupionego Towaru ponosi Klient.
§ 9 Rękojmia i gwarancja
1. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Towarów określona w przepisach Kodeksu Cywilnego zostaje wyłączona.
2. W przypadku udzielenia przez producenta Towaru gwarancji na Towar, zastosowanie znajdują warunki określone przez producenta Towaru.
3. Niezależnie od gwarancji producenta, Sprzedawca udziela gwarancji na następujące Towary:
1) NIOP - Towary nowe w oryginalnym opakowaniu, z gwarancją producenta,
2) NIOP/NA - Towary nowe w oryginalnym opakowaniu, których Sprzedawca nie jest autoryzowanym dystrybutorem, gwarancja producenta nie obowiązuje,
3) NSIL1 – Towary kupione z rynku wtórnego, nieużywane, w oryginalnym opakowaniu, które mogą posiadać dawne daty produkcyjne, gwarancja producenta nie obowiązuje,
4) NSIL2 - Towary kupione z rynku wtórnego, nieużywane, mogące mieć dawne daty produkcyjne oraz posiadać wady wynikające z nieprawidłowego przechowywania, np. uszkodzone opakowanie, gwarancja producenta nie obowiązuje,
5) USI - Towary używane, gwarancja producenta nie obowiązuje
6) REI - Towary regenerowane, gwarancja producenta nie obowiązuje.
4. Warunki gwarancji udzielanej przez Sprzedawcę zależą od zakupionego Towaru, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu utraconych korzyści zostaje wyłączona.
5. Sprzedawca na Towary oznaczone jako: NIOP, NIOP N/A, NSIL 1, NSIL2, REI udziela 12 miesięcznej gwarancji liczonej od daty sprzedaży.
6. Na Towary z rynku wtórnego, oznaczone jako: USI, warunki gwarancyjne każdorazowo ustalane są indywidualnie przez Strony.
7. Gwarancja Sprzedawcy na Towary określone w ust. 3 nie obejmuje:
1) zużycia Towaru,
2) uszkodzeń Towaru spowodowanych przez Użytkownika w następstwie niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją korzystania z Towaru lub jego obsługi, co dotyczy również jego zamontowania, instalacji i konserwacji,
3) uszkodzenia Towaru spowodowanego jego użytkowaniem niezgodnie z przeznaczeniem, w szczególności poprzez niestosowanie się do instrukcji obsługi,
4) uszkodzeń Towaru powstałych w następstwie dokonania jego naprawy przez osoby nieupoważnione,
5) przeróbek i zmian konstrukcyjnych.
8. Z zastrzeżeniem ust. 6, w ramach gwarancji udzielanej przez Sprzedawcę, Klientowi przysługuje bezpłatna naprawa Towaru lub bezpłatna wymiana Towaru na wolny od wad albo zwrot ceny sprzedaży Towaru.
9. W razie stwierdzenia przez Klienta w okresie gwarancji wady Towaru, Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę na adres: reklamacje@aserto.pl. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową oraz danych kontaktowych Klienta. Ponadto, Klient zobowiązany jest przesłać Towar Sprzedawcy w celu zbadania Towaru.
10. Zgłoszona reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres e-mail podany przez Klienta.
11. Każda reklamacja rozpatrywana jest przez Sprzedawcę indywidualnie.
12. Koszty związane z roszczeniem gwarancyjnym, w tym w szczególności koszty transportu, a także szczegółowe warunki związane z naprawą lub wymianą Towaru albo zwrotem ceny sprzedaży, będą ustalane indywidualnie pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą.
13. Gwarancja obowiązuje Sprzedawcę tylko wobec pierwszego Klienta.
§ 10 Reklamacje dotyczące funkcjonowania Serwisu
1. Usługodawca zapewnia poprawne działanie Serwisu i zobowiązuje się usuwać wady lub przerwy w funkcjonowaniu Serwisu, zgłoszone przez Użytkowników.
2. Usługodawca może zawiesić lub zakończyć świadczenie poszczególnych funkcjonalności Serwisu z uwagi na potrzebę przeprowadzenia konserwacji lub rozbudowy bazy technicznej.
3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne, w tym szybkość przesyłu danych systemu teleinformatycznego oraz infrastruktury technicznej z których korzysta Użytkownik.
4. Użytkownik może powiadomić Usługodawcę o wszelkich wadach lub przerwach funkcjonowania Serwisu mailowo na adres: eshop@aserto.pl lub telefonicznie kontaktując się ze Sprzedawcą pod numerem: +48 693 309 132.
5. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje dane osobowe i datę wystąpienia przyczyn reklamacji.
6. Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację Serwisu w terminie do 30 dni od dnia jej otrzymania na papierze lub innym trwałym nośniku danych.
§ 11 Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie procedury Rejestracji oraz korzystania z funkcjonalności Serwisu, w tym dokonywania zakupów (składania Zamówienia) jest Usługodawca, tj. ASERTO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Kolbuszowej, przy ul. Jana Wiktora 7, 36-100 Kolbuszowa, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy KRS, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego pod numerem KRS: 0000986895, NIP: 8133707955, REGON: 362396339, BDO: 000076077, kapitał zakładowy w wysokości 1 800 000,00 zł.
2. Administrator zapewnia ochronę prywatności na poziomie co najmniej odpowiadającym standardom określonym w obowiązujących przepisach prawnych, w tym w szczególności w przepisach Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO").
3. Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz dane kontaktowe do Administratora znajdują się w Polityce prywatności, dostępnej w Serwisie, stanowiącej załącznik do Regulaminu.
§ 12 Postanowienia końcowe
1. Rozstrzyganie sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa polskiego.
3. Aktualny Regulamin jest publikowany w Serwisie oraz na każde żądanie Klienta może mu być dostarczony drogą elektroniczną (na adres e-mail wskazany w Koncie Klienta) bez dodatkowych opłat.
4. Usługodawca jest uprawniony do jednostronnej zmiany Regulaminu w przypadku dodania nowych funkcjonalności lub uruchomienia nowych wersji Serwisu, w przypadku zmian prawnych lub organizacyjnych Usługodawcy, a także w razie zmiany mających zastosowanie do Serwisu przepisów prawa. Usługodawca powiadomi Klienta o zmianie Regulaminu, w formie informacji przesłanej na adres e-mail podany Sprzedawcy przez Klienta. Klienci będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą go w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu. Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie zmian Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia Zamówienia.
5. Załącznikami do Regulaminu, stanowiącymi jego integralną część są:
1) Polityka Prywatności.
6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 29 października 2024 r.